
De-escalerende gesprekstechnieken
Preventieve en de-escalerende handvaten
Beschikbare plaatsen
Beschrijving van de dienst
De training De-escalerende gesprekstechnieken biedt praktische handvatten voor het herkennen van en omgaan met emotioneel gedrag en verbale agressie. Tijdens de training leer je zowel preventieve als de-escalerende gesprekstechnieken en hoe u deze kunt toepassen om situaties weer onder controle te krijgen. De training richt zich op het voorkomen van escalatie en het de-escaleren van conflicten. Leerdoelen: - Effectief communiceren bij verbale agressie - De spanning van de agressor verminderen en conflicten de-escaleren - Frustraties herkennen, erkennen (begrip tonen), en onderzoeken - Duidelijke grenzen stellen - Het zelfvertrouwen vergroten in het omgaan met uitdagende gesprekken - Stresshantering Trainingstraject We bieden meer dan alleen een training, door extra begeleiding erna. Extra leermomenten die je ondersteunen bij het verbeteren van de vaardigheden en het handelen in verschillende situaties. Daarbij combineren we praktijkgerichte oefeningen met gecontroleerde simulaties. De trainingstrajecten bestaan uit meerdere leermomenten (3 tot 6 leermomenten) De trainingen worden afgestemd op uw persoonlijke praktijksituatie. Stappen: 1: Intake 2: Training: Aanleren van vaardigheden 1, 2 of 3 dagdelen 3: Na 1-3 maanden: Een kort contactmoment bijvoorbeeld - Online via Teams - Korte opdracht - Casuïstiek bespreken 4: Na 6-9 maanden: 1 dagdeel evaluatie, afrondingen en nazorg Voor wie? Deze training is geschikt voor iedereen die in zijn werk te maken kan krijgen met verbale agressie. Na afloop van de training ontvangt u een certificaat van deelname. Vragen? Wij helpen je graag! Neem vrijblijvend contact via info@proacteren.nl
Contactgegevens
info@proacteren.nl